niedziela, 1 stycznia 2012

Kurczak na kapuście kiszonej

Zdecydowanie w gotowaniu kieruję się wspomnieniami. Otóż, kilka lat temu zaproszono nas na przepyszną kolację, z której najlepiej pamiętam właśnie podobne danie - wieprzowinę pieczoną z kapustą kiszoną i jabłkami. A że w zamrażarce znalazłam kurczaka w dużej ilości a w lodówce kilogram kapuchy, to postanowiłam odtworzyć tamten smak. Jakoś tak, żeby chociaż było podobnie.
Danie idealne na zimowe chłody i pluchy. Idealne również na męski wieczór - robi się samo (mój mąż się odgraża, że sam takie zrobi następnym razem i ja mu wierzę), tanie i rewelacyjnie komponuje się z piwem.

Składniki na 6 porcji:

  • 3 duże udka z kurczaka
  • 3-4 podudzia z kurczaka
  • 2 średnie cebule
  • 1 kg kapusty kiszonej
  • sól, pieprz, słodka mielona papryka
  • przyprawa do kurczaka (u nas Delikat)
  • majeranek (ok. łyżki)
Kurczaka myję, suszę, nacieram przyprawą, papryką i majerankiem. Odstawiam najlepiej na kilka godzin (dziś w pośpiechu miałam 2h i mogłoby być dłużej).
Cebulę siekam i smażę na maśle z odrobiną oleju w brytfannie. Solę nieco i posypuję obficie pieprzem.
Kapustę przepłukuję, jesli jest za kwaśna (!) i szatkuję na mniejsze kawałki. Dorzucam do cebuli. Całość duszę 5-10 minut na wolnym ogniu. Próbuję, czy jest dość kwaśne i pieprzne.
Na wierzchu układam kurczaka. Zalewam połową szklanki wody.
Całość pod przykryciem piekę w piekarniku 1,5h. Odkrywam i piekę jeszcze 20 minut.

Podaję z kluskami śląskimi albo gniecionymi ziemniakami.

4 komentarze:

  1. dobry pomysł na obiad dla takiej fanki kapusty jak Ja ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. to będzie nasz niedzielny obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w takim zestawie króluje golonka! Odkąd ją pierwszy raz zrobiłam, odtąd stała się naszym regularnym daniem:)
    Polecam bardzo, właśnie przed chwilą jedliśmy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam już w podobny sposób żeberka i karczek i chyba nie wpadłabym na to, że kurę też można, więc Ju dzięki, bo wyszło smacznie!

    OdpowiedzUsuń