czwartek, 21 lipca 2011

Zupa z cukinii

Cukinia to smak mojej kulinarnej dorosłości. W dzieciństwie nie znałam jej smaku, gdyż nigdy nie serwowała jej moja mama. Gdy tylko odważyłam się wyjść poza schemat rodzinny, cukinia była jednym z pierwszych, ważniejszych odkryć. Uwielbiam jej słodycz, kolor i miękkość połączoną z chrupką świeżością. Poniżej w wersji kremowej, bo to najlepsza forma zupy dla mojego męża - nie jest w stanie wygrzebać na bok zielonego ;)


Składniki:
  • 2 cebule
  • 2 małe cukinie
  • 2 marchewki
  • 2 kostki rosołowe bądź gotowy wywar z mięsa
  • tymianek, kolendra, sól, pieprz
  • grzanki czosnkowe domowej produkcji czyli czerstwy chleb usmażony na czosnkowym maśle
  • masło do podsmażenia cebuli 
  • śmietana 18% do zabielenia (opcjonalnie)

Zaczynam od ugotowania ok 2 litrów bulionu. Do niego wrzucam zeszkloną na maśle cebulę oraz pokrojoną na spore kawałki marchew. Po 10 minutach gotowania wrzucam pokrojona w kostkę, nieobraną cukinię. Gotuję do miękkości marchwi oraz cukinii. Następnie wszystko miksuję blenderem i przyprawiam do smaku. Serwuję z grzankami.


(zdjęcie ze strony: http://www.ifood.tv/recipe/zucchini_soup_0)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz