czwartek, 14 czerwca 2012

Cukinie zapiekane czyli kibicujemy Naszym ;)

Zgodnie z moją nową dewizą, że jedzenie ma uszczęśliwiać i uzdrawiać, postanowiłam zaserwować kibicom polskiej reprezentacji danie kojące nerwy, a nie podrażniające żołądków. Jako młoda mama, chwilowo uziemiona, skorzystałam z tego, co znalazłam w lodówce. Cukinie? Mięso mielone? Młoda włoszczyzna? Nie ma sprawy, da się coś wyczarować. Niestety, ze względu na alergie dzieci nie użyłam pomidorów ani sera żółtego (nim posypałam tylko sztuki dla panów). W planach miało zostać nieco na później. W rzeczywistości, wszystkie zniknęły od razu.

Składniki na 6 sztuk:
  • 3 niewielkie cukinie
  • 500g mięsa mielonego (dziś z łopatki wieprzowej)
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 młode marchewki
  • 1 młoda pietruszka
  • 1 zielona papryka
  • nieco sera żółtego
  • oliwa
  • sól, pieprz, słodka papryka
  • oregano świeże i suszone
  • vegeta naturalna
Cebulę i czosnek obieram, kroję i delikatnie podsmażam na patelni z odrobiną oliwy. Dodaję mięso i podsmażam do zrumienienia. Paprykę, marchew i pietruszkę  myję, kroję w drobną kostkę i dodaję do farszu. Przyprawiam do smaku.
Cukinie myję i przekrawam wzdłuż. Łyżką delikatnie wydrążam miąższ ze środka starając się, by nie uszkodzić skórki. Miąższ kroję w kostkę i dodaję do gotującego się farszu, który gotuję, aż cukinia zmięknie.
Łódki z cukinii nadziewam farszem (którego wyjdzie więcej niż potrzeba i będzie idealny następnego dnia z makaronem i sosem pomidorowym), układam na blasze, posypuję tartym serem i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni z termoobiegiem. Ustawiam na środkowym poziomie i zapiekam 40-50 minut. Czas pieczenia zależy od wielkości cukinii. Mniejsze po 40 minutach już będą miękkie. Większe mogą nadal być chrupiące.

Podałam z pieczonymi frytkami.

4 komentarze:

  1. Ju czyżbyś przestała gotować? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bian, Kochanie, nie ale bycie na diecie skutecznie podcina mi skrzydła. (nie)Szczęśliwie kończę z karmieniem ze względu na powrót do pracy, więc niedługo odkurzę i to miejsce w sieci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wlasnie dzisiaj zrobilam to danie na obiad, dodalam pod serek krojone pieczarki i zapiekalam pod przykryciem z folii aluminiowej. Wszystkim smakowalo. Jutro wykonam zupe cebulowa z twojego bloga.:-)

    OdpowiedzUsuń